måndag 3 augusti 2015

Prinsessa på ärten

Ja inatt kommer jag nog att sova som en prinsessa! Vi har köpt en ny säng, en kontinentalsäng som är lika hög som fönsterbrädan. Nästan att jag behöver en stege... Huvudgaveln fanns dock inte hemma, så den får vi om ca 4 veckor. Och sen måste vi byta ut våra låga sängbord... 

Idag har jag jobbat. Vi börjar egentligen nästa vecka men jag och en kollega lägger schemat på vår skola. Vi får även hjälp av ytterligare en kollega med åk 1-6 eftersom vi inte har sån koll på de årskurserna. Vi är förhoppningsvis klara på onsdag! Sen är det några semesterdagar till innan arbetet drar igång på riktigt. Vi jobbade mellan kl 8-16 och efter det tog jag en promenad och lyssnade på slutet av min bok. Så skönt att få röra på benen och få sol och frisk luft efter en hel dags sittande vid datorn inomhus. 

Eftersom det var (nästan) sista semesterdagen för mig igår så lyckade vi till det med aperol spritz till kvällen och lite italienskt plock. Maken gjorde sin suveränt goda pesto och bröd i ugnen med massa härlig parmesanost på. Till det så så hade vi även melon, kex, olika salami och skinka. Sååå gott! 

Idag har vi fastat maken och jag. Kycklingsallad till lunch och fisksoppa till kvällen. Inte alls lika spännande att skriva om... 

 Gårdagens läckerheter och planka.

 Makens parmesanostspecialitet

 Dagen planka, kvällens fisksoppa och vår höga säng. 

 Dagens aktiviteter, eller snarare brist på aktivitet... 

Imorgon är det vanlig mat, jobb och bodypump. Men innan det, en hel natts sömn i vår nya fina höga säng! 😊





1 kommentar: