måndag 11 juli 2016

Uppe tidigt

Idag ska det bli + 36 grader varmt och imorgon ytterligare någon grad varmare! Så då gäller det att kliva upp tidigt för att hinna med att springa innan det blir alldeles för varmt. Idag vaknade jag före kl 7:00, så 20 minuter senare var jag iväg och hemma igen före kl 8:00. Det var redan 20 grader när jag drog iväg...

Strålande sol och klarblå himmel - Älskart!

Passade på att pusta ut i skuggan en snabbis under den korta fotopausen...

Nu är det redan 23 grader...

Och snart är det 36 grader...


Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta ett stort glas vatten och en resorb. Vätskeersättning går åt när det är så varmt och man vet att man kommer vara konstant svettig och blöt hela dagen...

Idag blir det ytterligare en dag hemma vid huset. Bada i poolen, läsa vidare i boken, sola och även smita in i huset där AC:n svalkar när det är som varmast.
 



2 kommentarer:

  1. Tur du är morgonpigg så du får lite behaglig löp-värme :) bra jobbat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur. Hade ställt klockan på 7:30, men vaknade innan... Nu, kl 22:30 är det 26 grader ute..,

      Radera