torsdag 28 juli 2016

PW och golf

Imorse tog jag en PW på 5 km. Tanken var att jag skulle köra bodypump nu ikväll så då tänkte jag att promenad blir bättre än löpning. Nu blev det ju ingen pump, men det visste jag ju inte då...

Efter promenaden och frukost fyllde jag bilen med skräp och åkte till återvinningen och slängde glas, plast, metall, tidningar och papper. Sen hem för att klä om och sedan bli upphämtad för lunch med maken och hans arbetskamrat för att åka till Vadstena golfklubb på lunch. Och vilken lunch! OMG! Älskar restaurangen där! Deras fröknäcke är gudomligt gott! Alla deras sallader och röror är toppen. Maten är upplagd som värsta kvällsmenyn och den smakar gudomligt gott. Idag var det fisk! Mums! 

Sen hem och fyllde bilarna med bagar, vagnar och ungar. Upp till vår golfbana här i stan och öva på svingen! Jag hade bestämt mig för att prova damsving! Eller kärringslag som maken säger. Dvs att böja på armarna och inte ha de raka. Det blev en succé! I mina ögon mätt... Jag får nu helt plötsligt upp bollarna i luften! Klart  mina damklubbor kräver damslag! 

När vi stod där uppe på ranchen hela familjen kom grannarna. De skulle slå ut en timme senare och frågade om vi ville hänga på. Barnen hade börjat tröttna så maken skjutsade hem dem så hängde vi på. Då avbokade jag pumpen och körde golf istället. 

Trots att jag bytt sving, så gick det idag jättebra! Fick ihop 17 poäng, bra för mig! Igår spelade vi riktigt illa, men idag gick det bra! Golf är kul! ❤️

Tom bollen fastnade på bild (vid min högra axel)

En Golfig eftermiddag

Suverän lunch

Morgonens PW

Idag har jag träningsvärk! Cx:en kändes av redan imorse, då i axlarna. Men nu framåt kvällen känns det i magen! Lucky me! 👍🏼



1 kommentar:

  1. Lycka till med nya svingen!
    Håller med dig, Lucky you, bästa träningsvärken är ju den i magen :)

    SvaraRadera