tisdag 5 juli 2016

Bästa starten ☀️

Jag kliver upp strax efter kl 7:30. Tar min lilla klädhög från golvet och smyger in på toaletten. Kissar, klär på mig och smiter ner för trappan. Sätter på mig löparskorna och låser upp. Slår upp dörren och möts av ganska sval luft (20 grader), men sol och klarblå himmel. Jag startar klockan och ger mig iväg. 

Det finns syre i luften. Gott om syre. Benen springer av sig självt. Hjärtat slår volter i bröstet av glädje och ren och skär lycka. Det här är livet. Musiken trummar på i öronen, jag andas, drar in luften långt ner i lungorna och ler. Det här är livet på en pinne! Semester ❤️ 

Glädje


Lycka

Väl hemma igen slår jag mig ner utanför huset och låter andningen återgå till det normala. Känner mig nöjd och glad och njuter av endorfinerna som strömmar genom kroppen. Snart är huset fullt av stim och stoj, när resten har vaknat. Men än så länge är det tyst. Hoppas de vaknar snart. En ledig dag väntar. Underbart. 



2 kommentarer:

  1. Bra beskrivet, inspirerande! Nu blev jag springsugen :)

    SvaraRadera
  2. Vissa dagar slår är löpning ren medicin för själen... ❤️

    SvaraRadera