lördag 6 februari 2016

Borta bra men hemma bäst

Gårdagen började på bästa sätt, med det tänkta bodybalancepasset. Det är helt ljuvligt att börja dagen med ett pass precis vid havet när solen precis går upp.

Gårdagens instabild.

Igår var vi nog nästan 20 personer!

Efter passet gick jag för att möta familjen i restaurangen för att äta frukost. Men det var bara dottern som kom! Sonen mådde dåligt... :(

Vi åt, sen gick jag upp och bytte av maken så att han kunde äta frukost. Då började han spy...

Vi packade och turades om att vara i solen och att vara med sonen. Kl 12.40 kom taxin och hämtade oss. Sonen spydde på hotellet, i taxin, på flygplatsen och i flygplanet. I planet blev det 2 ggr under första timmen, sen var det över. Då var det bara grymma magsmärtor som följde i 3-4 timmar. Sen somnade han äntligen. Då hade han fått i sig 3 resorb! Efter att han vaknade var värken borta! Troligtvis var det något han ätit. Det hoppas iallafall vi övriga i familjen. Men av oss 11, så var det 6 personer som fick magproblem. Makens jobbarkompis, och hans fru, som vi åkte med hade samma åkomma som sonen. Idag verkar sonen hur frisk som helst. Vi alla åt kokt ris med kokt fisk till lunch för att ge våra magar snäll mat.

Vi skulle ha varit med dotterns bandycup här i stan hela helgen. Maken och jag skulle ha jobbat i köket och serverat både lunch, kvällsmat och lunch imorgon. För att undvika en ev katastrof så håller vi oss isolerade idag och imorgon. Imorgon har det gått 48 timmar. Då borde vi ha klarat oss...

Semestern slutade med andra ord katastrofalt, men bortsätt från det har det varit en fantastisk vecka! Helt underbar. Maten har varit helt fantastisk! Så på ett sätt vore det urtrist om det var maten som orsakade magsjukan. Maten var inte alls lika tråkig och så mycket samma sak hela tiden. Salladsbordet var enormt och 75% av min tallrik på lunch och middag bestod av sallad, frön samt röd och grön mojosås. Sen tillkom protein, paella, pasta eller bröd. Underbart gott! Efter varje mål tillkom också en efterrättsbit eller två. Men sen blev det mycket träning också. 10 pass under veckan blev det!

2 x CXworx, 2 x tabata, 2 x bodybalance och 4 x vattengympapass samt en hike.

Tack för en underbar vecka alla inblandade! Andra året i rad, gör det till en tradition! Nästa år blir det nig Teneriffa igen, men kanske inte all inclusive...

Idag är det löpningens dag! Det var jag tvungen att hylla! Även om det bara blev 4 km, så blev det ändå ett pass! MEN jag måste verkligen komma igång med mina intervallpass på gymmet. Flåset är som bortblåst!

Löpningens dag!

Annars så har jag mest packat upp och tvättat... Still going strong... Några maskiner kvar... Jiihooo!