söndag 28 februari 2016

Bowling, löpning och slutet

Idag hade vi familjekamp på bowlingen. Vinnaren fick bjuda övriga på glass. Maken vann stort, jag kom tvåa, sonen trea och dottern fyra. Men det var jämnt mellan oss tre, barnen och mig. 

Bowlingmys med familjen

När vi kom ut från bowlingen var det soligt. Solen har varit täckt av moln tidigare idag men då kunde den titta fram lite nu och då. Då bestämde jag mig för att skippa kvällens CXworxpass och sätta på mg löparskorna istället. Så när vi kom hem bytte jag om och gav mig ut! 

En kort runda på både asfalt och skogsstig. 

Dagens instabild...

Nu sitter jag och rättar det sista och planerar för morgondagens första lektion. Tänk vad fort en vecka går när man är ledig. Den går i och för sig ännu fortare när man arbetar... Sportlovet är slut. Visst har jag hunnit med att sporta (träna), men ingen vintersport alls pga att dottern har haft ont i halsen och hostat. Hostar gör hon än... Hade hon varit frisk hade vi hunnit med lite slalom kanske... Eller längdskidor... Istället har det blivit ett antal Bodypumppass (instruerat 4 klasser), CXworx (instruerat 2 klasser), samt ett par löppass och några Power Walks. Och jag har njutit av solen samt av vänner, fika, kalas, massage, god mat, gott vin och myst med familjen. En bra vecka helt enkelt. 

De här fina damerna står på gymmet! 

Nu är det fyra veckors jobb framför mig där jag ska skriva omdöme, ha utvecklingssamtal, planera lektioner, rätta uppgifter och även he en studiedag. Sen är det liv igen. Påsklovet är tidigt i år, redan vecka 13! Det brukar ligga mellan v 14-16 annars... Så tiden efter påsk känns lång i år. Men det är klart, vi säger alltid att det man inte hinner före påsk, hinner man inte! I år kanske vi hinner med lite iallafall... 

Nu ska jag njuta av söndagskvällen. Först ska jag bara rätta färdigt matteprovet... 

Från en Maria till alla andra, Grattis! ❤️





2 kommentarer:

  1. Helrätt att välja sol i stället för CX :)

    SvaraRadera
  2. Ja, både D-vitamin, frisk luft och lite spring i benen är ju som värsta Kinderägget! :)

    SvaraRadera