måndag 8 februari 2016

Tabata

Idag var det dags att jobba igen. Det kändes mer som att jag hade varit borta en månad och inte en vecka... När jag satt på jobbet fick jag ett sms från grannen J som löd: Tabata idag? 
Det hade jag egentligen inte tänkt att köra, men varför inte? Jag bestämde mig för att hänga på! 

Tabata är verkligen ett effektivt sätt att träna och man får igång både pulsen och flåset snabbt. 257 kalorier på 30 minuter. Det var 10 kalorier mer än gårdagens CXworx. Men de båda passen är riktigt effektiva, korta och intensiva. I Love IT! 

Dagens instabild - vila mellan två mountainclimberintervaller. Puh! 

Passet gick bra trots fastedag! Svetten sprutade och endorfinerna spirade i hela kroppen efteråt. De simmar fortfarande omkring där inne. Härlig känsla efteråt! 


Imorgon är det tisdag vilket i min värld betyder att jag ska instruera bodypump. Jag har precis bytt ut 3 låtar och ska försöka plugga in dem tills imorgon kväll. Som tur är slutar vi lite tidigare imorgon så då hinner jag öva lite till, för nu är jag för trött... Jag har rättat 2 delprov och är nu värd en kopp te och att slöglo på TV:n. Så det så. 

För en vecka sedan körde vi tabata utomhus under en klarblå himmel och i 25 graders värme... 

Tabata inne eller tabata ute? Vilket väljer du? Jag väljer utomhus om jag får välja... Och jag väljer hellre fm pass än em pass. Men det är klart... Här hemma måste jag ju arbeta på fm.... ;-)



2 kommentarer: