fredag 30 december 2016

Året 2016

Enligt #2016bestnine på Instagram så var det golf och löpning som var årets mest gillade bilder. Och hur har då året egentligen varit?


Jo, det har varit ett bra år! 2016 var året då jag blev inskriven som min makes fru även i Bosnien och vi kom äntligen iväg till Rom som vi planerat att åka till i flera år. Vad mer? Vi tar det från början. 

I början av januari hann jag med att njuta av två pass av längdskidåkning. Längtar galet till att få spänna på mina pjäxor på mina skidor igen... Fast inte i -15 grader som då kanske... - 7 är perfekt! 

I januari började vi på Actic att köra CXworx igen efter ett års uppehåll. I slutet av januari åkte vi åter igen iväg på en charterresa. Den här gången till Gran Canaria. Mysig vecka med både träning, sol och bad samt mycket god mat. Att kunna träna pass på hotellet på semestern är toppen! Då hann vi med CXworx, bodybalance, tabata och vattengympa. 10 pass på en vecka! 👍🏼

Februari blev lugn och likaså mars. I mars sprang jag årets första (och sista skulle det visa sig) lopp! Det var seedingloppet till Göteborgsvarvet. Jag kom dit bakis... Men det gick det med! I mars började vi även spela golf igen. Underbart!

I början av april (den 5/4) gick jag i mål med mina 100 pass innan midsommar. De bestod av skidåkning, pump, Cx, löpning, bodybalance och golf. April rullade sen på och sen kom maj där jag skulle sprungit både Kanallöpet och Varvet, men det satte min förkylning stopp för! Golf gick som tur bra att spela under hela  våren.

I juni var det äntligen dags för semester! Vi åkte direkt efter midsommar och reste genom hela Europa kändes det som. Men egentligen var det bara Tyskland, Luxemburg, Frankrike, Schweiz, Italien och Bosnien. En fantastisk resa! Vi fastnade för Trier i Tyskland, Dijon i Frankrike och Cinque Terre i Italien. I Bosnien mötte vi upp makens syster med familj. I år lyckades vi också skriva in mig som makens fru. Det har bara tagit 13 år... Enda träningen på den här långa resan blev löpning. Men vad gör väl det? Det är ju faktiskt perfekt på semestern! 

I juli kom vi sen hem igen och både golf, bodypump och Cx kom in i vardagen igen. Sommaren rullade på och träningen likaså. I mitten av augusti var jag tillbaka på jobbet igen efter semestern. 

I september sprang dottern (men inte jag)  broloppet. Inte blev det tjejmilen heller som vi var bokade på Christin och jag. Men så kan det bli... 

I slutet av september åkte vi sen till Rom maken och jag. En underbar resa där vi gick mellan 23000-28000 steg per dag. När vi kom hem var det oktober. Hela oktober kunde vi spela golf, men sen har det bara blivit en runda efter det. Jag ser fram emot att prova mina nya fina Callawayklubbor nästa år! 

I oktober, november och december så har jag sprungit, kört Cx och bodypump. Något pass bodybalance har också hunnits med. När vi var i Sälen innan jul så blev det också utförsåkning. Vilket år! 

Under hösten hittade många fler läsare min blogg. De flesta är dock från Frankrike! Från att ha ca 20-50 läsare per dag har jag nu över 700... Helt otroligt!


Trots att det bara blev ett lopp i år så har det varit ett bra träningsår. Nästa år ska jag försöka få till mer styrketräning igen. Vad har du för träningsmål nästa år? 

Nu vill jag bara avsluta med att säga:

Gott Nytt År! 
Happy New Year! 
Bonne Année! 










1 kommentar:

  1. Ett härligt 2016 för dig! Hoppas 2017 blir lika bra och att du kan styrketräna som du önskar. Lycka till 😊😊

    SvaraRadera