måndag 17 oktober 2016

Ska jag? Eller inte...

Idag tog vi med åk 7, tre klasser, på pendeln till Norrköping. Vi besökte visualiseringscenter C och Arbetets museum. Först gick vi runt på de olika utställningarna i visualiseringscentret och sedan såg bi filmen 'Kosmos 3D' i domen. Efter det gick vi över till Arbetets museum och fick en guidad tur på 'framtidsland', innan det var dags att ta pendeln hem igen. 

En lyckad dag men vi var hemma sent. På tåget hem kände jag mig helt slut. Jag hade räknat in våra 23 elever flertalet gånger och haft koll på tider hit och tider dit. Helt slut alltså. Kl 16:30 var vi hemma här på stationen igen. Lång dag för både oss vuxna och eleverna. På tåget bestämde jag mig för att skippa den tänkta löpningen idag.

MEN, när vi klev av tåget och gick tillbaka mot skolan så kände jag luften. Syrerik, frisk och lite fuktig luft. Det är ju faktiskt löparväder sa jag till kollegan jag precis berättar för att jag skippar passet ikväll. Men det bara gick inte! Hem, slänga ihop mat som ska vara i ugnen 40 minuter och snabbt hoppa ur jobbkläderna och i löparkläderna. 

24 minuter senare var jag hemma igen. Pigg, energifylld, glad och med lungorna fyllda med härlig höstluft hoppade jag in i duschen, svirade om och var en lugn och harmonisk mamma och fru. Tänk vad en kort 4,5 km runda kan göra för själen! 

Underbar runda. Efter halva vägen började det dugga! 

Ett besök i rymden hann jag med idag. 

På arbetets museum. 

En morotskaka hann jag visst också med.





1 kommentar:

  1. 24 minuter nedlagd energi ger säkert 24 timmar skön energi i retur, så känner jag i alla fall 😊

    SvaraRadera