måndag 31 oktober 2016

Ledig måndag = Morgonlöpning

Vaknade med lätt huvudvärk, inte kul. Men jag tänkte att då får jag väl springa i lite lugnare tempo. För springa, det skulle jag. Tittade ut och såg att det duggade lite lätt, perfekt väder för löpning med andra ord. På med kläder, pulsband, lurar i öronen, mössa på morgonfrissan och löparskorna på fötterna. Målet var 7 km och utan fokus på tempo. Jag sprang ner till Vätterns strand och tillbaka hem igen. Regnet duggade ner lite försiktigt hela tiden, men inget jag tänkte på. Med ljudboken i öronen så glömmer jag nästan bort att jag springer vissa delar. Rundan blev 7,3 km och frukosten satt som ett smäck när jag kom hem. Dottern gjorde mig sällskap och vi frossade och njöt. Jag älskar lediga dagar. Älskar! 

Ser vintrigt ut... 

Den osminkade (och oborstade) sanningen. 





1 kommentar:

  1. Härligt! Ibland är det bra att man bestämt sig innan man vet förutsättningarna. Försvann huvudvärken?

    SvaraRadera