onsdag 12 oktober 2016

Familjekväll

Idag var det vilodag och familjemys på agendan. Jag har suttit och rättat varje kväll sen vi kom hem från Italien och bestämde redan igår att idag skulle jag inte jobba på kvällen utan laga riktig mat och mysa med familjen. Maken åker bort imorgon igen, men bara för en natt. Nästa vecka är han borta fem nätter! 

Riktig mat, alltså husmanskost, stod högt upp på min lista. Så på väg hem från jobbet stannade jag till och handlade potatis och nötfärs. Dottern har ett gott recept på köttfärslimpa, och det var jag sugen på. 

När jag kom hem var sonen igång och bakade kladdkaka! Dottern och jag började med köttfärslimpan så fort han var klar. Sonen och dottern skalade även potatis och morötter som vi kokade. Det sista att fixas till var såsen och det fick maken fixa eftersom han (och hans båda systrar) är såsproffs. Snacka om många kockar, men oj så gott det var. Dottern sa inte ett knyst utan slevade i sig. Efteråt satt vi kvar och pratade och skrattade och bara myste runt köksbordet. Mysig kväll. Minst en sådan här familjekväll i veckan måste vi se till att fixa. Jag tror faktiskt att onsdagar är en perfekt dag! Lillördag och allt. Och inga aktiviteter. 

Mumsigt värre ❤️

1 kommentar: