onsdag 30 december 2015

Slappdag... Eller inte?

Vaknade sent, strax före kl 9.00! Skönt. Min ursäkt är attvi försöker vända på dygnet så vi orkar vara uppe på nyårsafton! =) Kanske beror det på att vi sitter uppe halva nätterna och kollar på Homeland? Vips så är vi på säsong 4...

Väl uppe åt vi frukost. Jag städade sen huset medan maken åkte och handlade inför morgonen. När det var dags för lunch kom syrrans äldsta på besök. Han har sovit ett par nätter hos mormor, syrrans och min mamma, och ville busa med kusinerna, mina barn, ett tag. Så efter lunchen tig jag med mig alla tre barnen och åkte till discgolfbanan igen. Maken stannade hemma för att förbereda quiz och mat. 

När vi kom hem från golfen gick jag ut på en PW på ca 6 km. Så skönt! Nu har jag duschat, rakat benen, sitter nu i soffan med ansiktsmask på och känner mig redo för morgondagen. Men jag har visst glömt att köpa strumpbyxor så jag måste ge mig av ner till stan imorgon för att inskaffa ett par eller två... 

Vad händer imorgon undrar kanske du nu? Jo, imorgon runt lunch kommer våra vänner från Västervik och bästa Christin hit, och med barnen förstås. Då ska vi plus grannarna iväg och grilla korv samt köra 3-kamp! Efter det åker vi tillbaka och drar igång nyårsfesten. Vi hjälps åt att fixa förrätt, varmrätt och efterrätt! Under kvällen kommer vi även köra makens musikquiz och sjunga karaoke! Kan inte bli annat ön succé! =)

Nu ska vi strax över till grannarna och planera det sista! Granne J älskar att planera. Sen ska vi njuta av hemmagjordahamburgare, jd-sås och La Grola! Sedan kryper vi ner och bubblar i deras SPA-bad. Attans så trevligt! Kram









1 kommentar:

  1. Läser ifatt lite :)
    Håller med dig, blev inte så slapp dag :)

    SvaraRadera