måndag 5 maj 2014

Sista måndagspasset

Idag var sista måndagspasset på bootcampen. Vi körde näst intill samma pass som första gången och nog kände jag mig lite starkare nu än då. Den här gången var det ingen paus mellan stationerna utan vi bara bytte plats och körde vidare. Vi var tre i vår grupp. 4 minuter per station. 
Så här såg det ut:

1. Repen. 30 dubbelhands, vila, kör igen.

2. Ryggresningar 10 st, vila

3. Slam ball 10 st, hålla bollen 10 SEK över huvudet, sen på det igen!

4. 5 rekylbandsruscher, hänga rakt upp och ner, om igen.

5. Hälar i jungle gym 10 indrag av hälarna mot rumpan, turas om.

6. Släden, turas om.

7. Armhävningar hela vägen ner, släppa händerna, upp igen.

8. 10 Boxjump, 10 enbensutfall på varje ben. Om och om igen!



Det kändes riktigt bra idag. Gillar peppning! Det är något som jag som instruktör inte är van vid. Men det är kul! Det ger sån energi. Extra kul när instruktören kommer fram och frågar om jag gått ner i vikt! Men svaret är nej! Vikten står stilla! Känns dock lite fastare här och där. Ska göra en ny kroppsmätning nu efter dessa veckor och se om det är inbillning eller om jag har faktiskt har fått lite muskeltillväxt.

Nu Biggest Loser! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar