fredag 16 maj 2014

Fredagsfys innan fredagsmys

Idag fick jag med mig nummer 1 (som barnen säger), 'the other Christin' (som maken säger), bästa Christin eller min Christin (som jag säger (kärt barn har många namn)) till Spartan för ett Mixpass!

En timmes arbete med uppvärmning, stationsarbete, mage och stretch. Vi började med vanlig uppvärmning och sedan sprang vi 200 meter, gjorde 21 burpees, och sprang 200 meter igen. 

Efter den uppvärmningen drog vi igång med stationerna. Sex stationer där vi arbetade två och två i fem minuter. På stationen växlade man övning hela tiden.
Så här stod det ut:

Station 1:
Bröst för ena och statiskt magarbete för andra.


Station 2:
Släden 100 m för ena och två kettlebell intill bröstet för andra.

Station 3:
Slå slägga på stort traktordäck hela tiden. Bägge samtidigt, ingen vila.

Station 4:
10 Indrag av hälen som sitter i jungle gymmet. Under tiden hänger den andra rakt upp och ner i ställningen och väntar.

Station 5:
Rekylbandet 5 ggr framåt och 5 ggr bakåt sen byte till att hålla 10 kg boll ovanför huvudet.

Station 6:
Walking plank från stående 10 ggr och under tiden står den andra i jägarvila!

Roligt pass och extra kul med sällskap! 


Efter fredagsfyset så såg jag att jag hade fått ett sms från goa grannar som undrade om jag ville ha lite vin... Ja, varför inte! Så efter fredagsfys blev det fredagsmys! Efter ett kort besök var det bara att dra sig hemåt och fixa mat och hoppa in i duschen. 

Innan fredagsfyset var jag hos Jojo och fixade naglarna! Rosa med skimmer! Redo för sommaren och solen! ☀️




2 kommentarer:

  1. Har redan kollat upp vad ett 10-kort kostar ifall du vill ha sällskap fler gånger �� skitskoj jue!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!!?!! Inget pass är likt det andra! Skitkul! :-)

      Radera