måndag 4 april 2016

Oro!

Idag har jag börjat mitt nya liv! Hela påsklovet har jag svullat som en gris! Jag skippade tom bägge fastedagarna! Det har jag bara gjort utomlands annars det här året. Ja, det är ganska precis ett år sedan jag började med 5:2. Jag har dock aldrig varit särskilt superstrikt... På mina fastedagar, som ska ligga  under 500 kcal har jag legat runt 600-700, men alltid tränat något också. De övriga fem dagarna har jag ätit (och druckit) allt från godis, choklad och chips till läsk och vin. 

Nu ska det bli ändring på det! Nu ska jag ligga under 500 kcal (två dagar i veckan) fram till sommaren. De övriga dagarna ska jag äta mat, men inget godis och fika. Inget sött. Jag kommer fortfarande få i mig socker genom maten (typ yoghurt och ketchup mm), men inte något rent snask! 

Idag gjorde jag en soppa som jag såg receptet på på Facebook. Den gjordes på lök, kål, selleri, morot, paprika, krossade tomater och buljong. Den kan det inte vara mycket kalorier i! Jag gjorde en stor sats så att det finns till torsdag också. 

Koka soppa på en spik... Gott! 

Nu till min oro: mitt högra knä! Vet du vad jag misstänker: att det är mina nya Saucony som spökar! Ska jag vara riktigt ärlig så hade jag lite känning i höger knä under seedingloppet som jag sprang i mina gamla Asics. Men inte såhär! Det känns som att jag kräver mer stöd på insidan av foten på höger fot. Så på onsdag är det jag som åker och köper sulor med lite mer hålfot och lägger i för att se om det blir bättre. Idag sprang jag inte ens, utan tog en PW! Men har nu ont i knäet! Då blir jag orolig! Inte kul om nya dyra skorna ska göra mig illa...

Under min PW! 

Igår rensade vi här hemma för fullt. Maken ute i garaget och jag här inne. Vi lånade kärra på mitt jobb och fyllde den till bredden igår så tömde maken den imorse innan jobbet. Innan vi fyllde den igår så fick jag ett meddelande att kompis S hade taggat mig på ett inlägg på köp och sälj på Facebook. Det var en stor vinkyl som var till salu. Jag visade maken och han tände på alla cylindrar! Inom loppet av en timme stod den nya stora vinkylen hemma hos oss. Det passade ju så bra att vi redan hade kärra hemma och allt! 

Den gamla lilla vinkylen och den nya stora längst till höger i bild. Den nya är enomrm! Som en riktig kyl... Tror du maken är nöjd? Galet nöjd! Om den vore välfylld skulle han vara ännu mer nöjd...

Under tiden som maken köpte vinkylen så drog jag och dottern till gymmet. Vi gick på bandet, hon testade även att springa lite. Sen hängde hon med och körde mitt Cx-pass! Barn får börja träna med målsman när de är 11 år. Fast inte bodypump. Men andra pass! Så nästa söndag ska vi köra Sh'bam! Hur det kommer att gå får vi se då.... 




2 kommentarer: