måndag 11 april 2016

10 km i solsken

Idag blev det 10 km löpning i solsken. Det gick inte fort, målet var långt och länge. Tio kilometer är långt för mig. Jag brukar harva runt 4-7 km... Tio var långt också med tanke på att det är fastedag. Det var därför jag tog det lugnt. I "den stora löparboken för kvinnor" av Lofsan och Jessica så har de pass där man ska springa långt, så långsamt man kan. Det passet gjorde jag idag! Det passade mig perfekt en dag utan mycket energi i kroppen. Nästa helg ska jag försöka få till ett långpass, minst 15 km! Sen får det bli ytterligare ett sådant pass innan varvet. Det får räcka... Sen blir det intervaller på löpbandet och mina vanliga rundor på det. En till milrunda får det nog också bli.

Hoppla! Invigning av mina nya 2XU...


Och nya skorna kändes bra idag! 

Det blev en timmes löpning. Det är länge, och 10 km, det är långt! Nöjd! 





2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Undrar just varför jag inte såg detta inlägg förrän nu, onsdag morgon. Jag har varit inne och kollat flera ggr efter ett måndagsinlägg. Snart kanske jag kan vara med på ett långt-o-länge-prat-o-skratt-pass igen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa!!! Ett sånt pass behöver jag! Säg till när du (och foten) är redo! ❤️

      Radera