torsdag 5 januari 2017

Vardagsmotion

Vardagsmotion är grymt, men tyvärr lite bortglömt. Jag tror baske mig att det ska klämmas dit som ett mål/nyårslöfte också. Jag ska vardagsmotionera mera. Det är egentligen enkelt, man är bara lite för bekväm... Ta tex exemplet med att jag tar bilen till jobbet varje dag. IFALL det skulle vara något med barnen och jag skulle behöva hämta dem på skolan. Hur ofta händer det? Max en gång per termin! Och skulle det vara så så kan jag väl låna en bil av en kollega? Och jag behöver ju inte bli hysterisk och gå eller cykla varje dag (tex vid spöregn) men ändå. Och har jag tagit bilen till jobbet kan jag ju gå eller cykla till gymmet istället. 

Varför jag kom på det? Jo, idag gick jag till gymmet, instruerade Cx, och gick hem. Visst det tar lite tid (ca 30 min i en riktning) men jag får motion och FRISK luft. Och så bränner jag kalorier. Idag brände jag 200 kcal dit, 200 under passet och 200 kcal hem. Så istället för att bara bränna 200 kcal så brände jag alltså 600 kcal. Till det så fick jag frisk luft och bra cirkulation på blodet. Snacka om win-win! 

Invigde ytterligare ett nytt linne idag! 

1 kommentar:

  1. Vardagsmotion är underskattat, helt klart. Oftast enklare att få till än man tror. Heja dig!

    SvaraRadera