tisdag 13 september 2016

Nedbäddad

Jag pallade till kl 14:00, sen åkte jag hem. Svettades inatt, men kände mig skaplig i morse. Tre egna lektioner på fm och en extrakektion åt en kollega på em. Sen var jag helt slut. Frös, fast det var 28 grader ute! Ögonen var blanka och jag var helt slut. Bestämde mig då för att kasta in handduken tre timmar för tidigt och åkte hem. 

Väl hemma tog jag febern, 38,5, tog en tablett, åt mellis i sängen och drog sedan täcket över huvudet. Slumrade till och från fram till kl 18:00. Då var det dags att laga mat till barnen och mig. Maken är iväg och kommer hem imorgon kväll. Han är dessvärre också förkyld, men inte febrig. Så... Denna tisdag med 28 grader utomhus, 24 grader inomhus och jag ligger nedbäddad under täcket i min säng. Surt! Hur har du spenderat dagen?

 

2 kommentarer: