tisdag 27 september 2016

Myskväll

Igår var det inte vilken måndag som helst utan det var mysmåndag! Jag hämtade upp mamma direkt efter jobbet och vi styrde bilen mot Linköping. Där mötte vi upp mina systrar, C och F, samt svägerskan M och C:s fina vän M. 

Vi var alltså sex tjejer som började kvällen på Pinchos. Har du varit där? Det hade inte jag, utan gårdagen var mitt premiärbesök. Men det blir inte mitt sista besök! Så många goda tapasrätter! Snabb servis, iskall öl, mysig restaurang och perfekt för barnfamiljer, tänker jag! En liten hamburgare, eller kycklingspett, eller räkor och aioli eller kanske sötpotatispommes? Det var vad jag tryckte i mig.... och ett vitlöksbröd av mamma... och en stor staropramen. Gott som tusan! Men visst, det fanns plats för en cappuccino och lite dricka och en chokladbit till bion. För det var det riktiga målet för kvällen, filmen Bridget Jones baby! 

Guud, vad bra den var! Vi skrattade så vi kved, grät så vi hulkade och mös så vi log fåniga leenden i biomörkret. Enligt mig var det den bästa av alla Bridget Jones filmerna! Rekommenderas! Och Pinchos också! 

Bra måndag! 

Måndagen började bra också! Äntligen kom jag ut på en löparrunda. Den här veckan hinner jag inte med någon kvällsträning alls, så då får man vara kreativ. Och morgonpigg... 

Plötsligt händer det! 5 km löpning innan jobbet! 


1 kommentar:

  1. Underbart! Bort med hindren och se möjligheterna, härligt jobbat vännen ❤️

    SvaraRadera