torsdag 24 september 2015

Intervaller och golf

Dagen började tidigt. Strax efter halv sju klev jag in på gymmet. Planen var 30 sekundersintervaller x 15 st. Och planen höll! 

Lite småsvettig efteråt...

Morgonens data... 

Uppvärmning 5 minuter. Sen drog jag igång. De första intervallerna var långsammare än de sista. De fem första var i 4:30 min/km, men de sista tio intervallerna var i 4 min/km. Nästa gång kan jag öka ytterligare. Passet avslutade jag med fem minuters nedvarvningsjogg. Bra start på dagen! 

När jag kom ut ut duschen och skulle klä på mig märkte jag att jag glömt ta ned en BH... Maken fick rycka ut och komma förbi jobbet med en innan min första lektion började! 

Efter jobbet blev det ytterligare en runda på golfbanan med maken.

Jag körde både från 150 meter och från röd tee. Här gick det fortfarande bra...

Igår gick de sista hålen bra, men idag var det tvärtom! När ska jag få en hel runda bra så jag kan få mitt gröna kort? Idag misslyckades jag helt på hål 6, som har gått jättebra tidigare i veckan. Surt! Är ett grönt kort för mycket att önska? Grrr...

På slutet var humöret i höjd med fotknölarna. Kan visserligen bero på att matintaget var lågt idag pga fastan. Nu efter kvällskalorierna känns det bättre men det svider än... 



1 kommentar: