onsdag 1 februari 2017

Medicin

En dag i backen är ren medicin för själen! Idag åkte jag och fem pedagoger till Isaberg tillsammans med åk 9. Vilken härlig dag! Vi kom dit runt halv tio, tio och jag stod i liften kl 10:15. Jag var den pedagog som hade med egen utrustning, så jag tog med de åtta elever som också hade med sig grejor och åkte direkt. De andra pedagogerna följde med övriga eleverna och hämtade pjäxor, skidor, stavar och hjälmar innan de kom ut i backen. Det tog dem nästan en timma! 

Några var nybörjare och kämpade hårt med oss vuxna som försökte lära dem så gott det gick. Några hade åkt lite förut, men de flesta kunde åka. En fantastisk dag med supernöjda lärare och elever landade åter på skolan vid kl 16:30. Det här vill vi göra till en tradition med åk 9!

Vet du vad? Min häl känns redan bättre idag! Om det är Linnex och fetvadd eller pjäxans fasta grepp vet jag inte. Men just nu känns det bra. Eller bättre iallafall! 

På förmiddagen när vi kom! 

I lånade byxor! Glömde mina i bilen vid skolan... Tur en kollega hade ett par extra brallor med, i XL! :)

Tack Isaberg! Hoppas vi ses igen! 





2 kommentarer:

  1. Vilken dag!! Skönt att det känns bättre i foten. Vilken tur att kollegan hade byxor till dig även om storleken inte var vad du drar men hellre XL än XS 😊😊

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant! Ja guuud, vilken tur jag hade! Jag var äldst av oss i bussen (förutom chauffören) men kände mig nog coolast! ;)

    SvaraRadera