måndag 7 november 2016

Vinterspring

Jag frös när jag åkte hem från jobbet, men hade bestämt mig för att springa. Dock försökte tankar som "men springer jag måste jag duscha igen idag, det är inte bra för håret, det är kallt, det är nog halt också, kanske ska jag välja soffan och filten istället?" tränga sig på. Men jag var bestämd. Jag kom hem, klädde om och hav mig ut. 5 km i lugnt tempo blev det, och visst var det kallt, men inte för kallt. Duschen efteråt var varm och skön och känslan efteråt är ju alldeles underbar! 

Idag har jag börjar med 5:2 igen. Ställde mig på vågen imorse och baxnade nästan. Fy skäms! Nu ska det bli ändring! Jag hade ju lovat mig själv att aldrig mer väga över 70 kg... Nu ska jag ner under och aldrig mer över det hemska sträcket! Jag gillar inte att det är så mycket svårare nu efter 40 att gå ner i vikt. Men skam den som ger sig! Efter semestern/sommarlovet har jag släppt allt, inte haft något sug att ta tag i kosten, men nu är suget tillbaka! Även om jag för tillfället ligger i soffan med kurrande mage. Det är nog dags att göra en stor kopp te... Imorgon får jag äta igen. Men då ska jag tänka lchf light. Dra ner på det vita och äta mycket grönt. Så det så! 

Running girl :)

Fina vinterväg! 


2 kommentarer: