måndag 16 maj 2016

Vila

Vilken träningsblogg! Andra veckan i rad som jag vilar... Men så kan det vara...

Min sista plan ser ut såhär:

Efter onsdagens springrunda måste jag bestämma mig. Varvet eller inte? 

Det känns såå trist att stå inför detta val. Idag har jag jobbat, så jag mår mycket bättre, men jag är inte helt frisk. Jag är tyvärr fortfarande täppt och kan samtidigt snyta ut 3 liter snor per dag, känns det som (ursäkta ämnet). Jag är ju vuxen, 41,5 år gammal (ung?) och därmed också lite förståndig... Att springa 21 km och inte vara frisk känns inte aktuellt. Jag har haft lunginflammation flera gånger och vill inte åka på något sådant igen! Jag vet att man kan få hjärtmuskelinflammation om man tränar när man inte är frisk och det är jag heller inte intresserad av. Man brukar ju också säga att om 'sjukdomen/förkylningen) sitter ovanför halsen (som hos mig just nu) så är det ok att träna. Men ok att träna vs att springa en halvmara är ju lite skillnad. En 5 kilometersrunda i lugnt mak går an men 21 km är trots allt en ganska stor påfrestning för kroppen. Så jag vilar länge för att bli så frisk jag kan! 

Nästa inlägg kommer bli mitt 1000:e inlägg. Jag önskar av hela mitt hjärta att det inlägget blir ett positivt inlägg! Antingen att jag känner mig 100% frisk imorgon eller att jag känner mig pigg och frisk efter onsdagens testrunda! 

Tusen inlägg! Det blir en ganska tjock dagbok. Och en ännu tjockare träningsdagbok... 



1 kommentar: