fredag 6 maj 2016

15 km löpning

Imorse var det äntligen dags! Jag gav mig iväg strax före kl 8:00 och målet var 15 km. Och det var precis det som klockan stannade på. Det blev strax över två varv runt Göta kanal. Det kändes tungt och långsamt vissa partier, men då tittade jag till på klockan och såg att tempot var 5:19 min/km, vilket var fortare än jag trott och då kändes det bättre. Nästa gång det var tungt och jag tittade till var det 5:09! Sen körde jag bara på! När jag hade sprungit 5-6 km mötte jag min kollega på gymmet och en av de två som håller i Löpargänget jag springer med. Hon fotade mig och hejade! Det var kul och hav energi. Sen sa jag också:
- Siktar på 15 km idag! Då var det sagt! Och då var jag ju tvungen att pinna på! 

Att springa före frukost är underbart!

Vyn går inte av för hackor! 

Kollegans bilder på mig..

Frukost efter rundan! 

Som en sommardag! Göta kanal och Slussen.

Raketbränsle? Glass kvällen innan löpning funkar riktigt bra! 


Efter frukost och dusch så åkte dottern och jag till Linköping och shoppade. Vi köpte mattor, jacka, shorts, kepsar mm för totalt tusen kronor! Bara fynd! I like! 

Nu skulle jag varit på golfbanan med maken och dottern, men valde att stanna hemma hos sonen som inte känner sig bra. Så nu ligger jag i solen. Tvättmaskinen är snart klar. Huset ska städas. Diskmaskinen tömmas. Puh! 

Igår var vi också lediga. Då spelade vi golf. Vi testade det nya systemet Golfident. Det var smidigt men lite pinsamt när alla kan se resultaten i klubbhuset.... 

Underbart väder igår också! 

Innan det var det gräsklippningspremiär! 

Jag och min klippo...

På kvällen hann jag också instruera ett Cx-pass!!

Två utbytta låtar bjöd jag på! 

I onsdags var jag och tre kollegor med åk 9 i Stockholm. Vi var i riksdagen och på Naturhistoriska museet. Underbar dag! 

Kungsträdgården i full blom! 

Nu är tvätten klar! Let's go! Puss på er! ☀️









1 kommentar:

  1. Otroligt bra jobbat!! Härligt. Kul med glass som raketbränsle, vi fixar det till hotellrummet i Göteborg sen :)

    SvaraRadera