tisdag 30 december 2014

Mitt 2014

Jag frågade familjen idag vad som varit bäst under 2014. Alla svarade Teneriffa! Kanske för att det ligger närmast i tiden...

Men för mig var det min 40-årsdag! Ja, den firade vi ju på Teneriffa men just den dagen var perfekt! Den startade med ljuv sång och flera presenter från familjen. Jag fick ett halsband, byxor, linne, kavaj, klänning, parfym och en nyckelring som dottern gjort alldeles själv. 

Efter frukosten fick jag massage, som mannen bokat, och pedikyr som våra vänner (grannarna) fixat med. Sen var det sol och bad hela långa dagen! Alldeles,  alldeles underbart! Det var skumpa både nu och då eftersom vi hade all inclusive! 

Innan vi i familjen tog taxin till grannbyn så blev vi bjudna på vin uppe på vännernas terrass! En perfekt dag från början till slut! 



Det har blivit några resor under året...

Årets första resa var till Sälen med samma gäng som till Teneriffa! Vi bodde i var sin stuga, vägg i vägg. Vi lagade mat varannan kväll och köpte luncher i backen. Barnen bastade på kvällarna och sprang ut i snön! Det bar sååå mycket snö! 


Tidig vår var mannen och jag med goda vänner i Belgrad på en långhelgresa! Vi strosade runt överallt och såg mycket. Vi åt och drack så mycket gott och njöt av spaavdelningen och massage.

Senare under våren åkte vi till Italien med grannarna. Vi bodde på 'vår' vingård och åkte runt till olika vingårdar. Och provsmakade! Och åt gott. Och drack gott. Italienska viner förstås! 😜

Den längsta resan var en två veckorstripp till Bosnien. Vi flög ner eftersom jag lyckades hitta så billiga biljetter! Där nere har ju mina svärföräldrar hus, så de var där samt min svägerska med familj. 

Men det jag minns mest är nästan vår svenska sommar! Vilket väder!!!!! ☀️ Soligt och varmt i flera veckor! Det får gärna bli en vana! En tradition! Ett måste! 


Men... Det här skulle ju vara en träningsblogg... Inom träningsvärlden hittade jag Spartan och träningsglädjen igen! Jag tappade tyvärr glöden till just den träningen igen under sommaren men hittade tillbaka till glädjen i att instruera. I allafall en termin till... 

Under hösten började både barnen och jag att läsa serbiska! Det är något vi gillar starkt men det är svårt! Men vi ger inte upp utan fortsätter även i vår. 

Mitt 2014 har varit bra! Det har varit ett år fyllt med glädje, skratt, mys och resor. Vi har umgåtts med nära och kära, byggt stor altan, hejat på bandymatcher, varit på dubbeldop, sovit på hotell i Askersund och Stockholm, bjudit hit vänner som bott hos oss och mycket mycket mer... 

Visst har det varit en del mindre roliga saker också som hänt som när min fars fru gick bort i februari, men det fokuserar jag inte på nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar