söndag 11 augusti 2013

Plötsligt händer det!?!

Ställde klockan på 6.28, men vaknade redan 6.22 så då stängde jag av klockan innan den ringde och gick upp! På med kläder och nya löparskorna (barfotaskorna) och gav mig ut på en kort löparrunda! Den fjärde rundan för i år men den första i barfotaskorna! Tungt var bara förnamnet! 

3,3 km kändes som 13,3  km... Som tur var (som bra försvar) ska man börja försiktigt med barfotaskor eftersom alla små muskler i vader/fötter på jobba på ett helt annat sätt än i stötdämpande löparskor. Och det kändes faktiskt i vaderna/smalbenen/vristerna igår em/kväll! När jag sprang kom jag att tänka på mitt knä också som kan spöka när jag går/springer i andra skor, men  det gick bra! 

När jag väl kom hem hem såg jag att tempot jag höll (5,16 min/km) inte var så tokigt! Kändes nämligen som att jag kröp fram... 

Kl 8.00 var det sen samling inför sonens fotbollscup i Norrköping! De spelade riktigt bra i värmen trots att de inte vann alla fyra matcherna...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar