måndag 3 april 2017

Sjukgymnastik

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Besöket tog en timma! Hon klämde och kände, böjde och vred, frågade frågor, iakttog när jag stod, sprang och gick. Det slutade med att hon tejpade, gav mig fyra övningar och berömde mig. Jag går i bra skor, vilar från löpning och PW, går inte barfota inomhus mm. Om tre veckor ska jag tillbaka. Då ska jag även ha testat en promenad i Bondebacka på 2,5 km med mjukt underlag. Det finns hopp om att det ska vända. Det har ju inte blivit värre iallafall. Men hon varnade mig för att det kan ta tid. Men kanske kan jag springa lopp i höst igen! Lopp står inte högst på önskelistan, men att kunna springa igen står högt upp!!! Håll tummarna! 

Det var inte en klockren hälsporre eller plantar fasciit, enligt henne, men vissa delar lät och kändes som det. Kanske för att jag ändå har vilat sedan vecka 5. Det är tio veckor... Det är ömt, men jag kan gå på häl och på tå mm, utan att det känns värre. Jaja, vi får se. Nu ska här göras övningar i tre veckor så får vi se... 


Hos min sjukgymnast 

Ny tejpning...

Snart springer jag igen...


Och ny ring på högerhanden! 

Vad har vi gjort mer då? Jo, vi har köpt biljetter till både Madame Tussauds och Harry Potter museum idag. I slutet av maj bär det av mot London. Ska bli såå kul! Det var 15 år sedan sist vi var där! Vi avslutade även den tredje filmen om Harry Potter och har nu lite mer än hälften kvar... Det hinner vi med innan resan. Förhoppningsvis...







1 kommentar:

  1. Det är seeeeeeeegt att vänta men vår tid kommer #snartspringerviigen 😉

    SvaraRadera