tisdag 29 juli 2014

Semester

I fredags tog vi flyget från Stockholm till Banja Luka via Belgrad. Första flyget var försenat 30 min, som senare gjorde att vi kom iväg 11.00 istället för 10.00.... Vilket då i sin tur gjorde att vi hade 20 min mellanlandning istället för 1 timme och 20 minuter... Men vi hann! Men det gjorde tyvärr inte våra väskor...

Men det var ingen panik. Vi hade ju Sissi, Joel och barnen som väntade på oss och alla deras kläder 😉 

På lördagen åkte vi och badade hela familjen i lånade badkläder... Förutom maken som hade lämnat kvar badbrallor sedan förra året 😊

På eftermiddagen kunde vi dock hämta våra väskor på flygplatsen! 


Söndagen började med en PW för min del och sedan blev det shopping på marknaden i Gradiška. Jag köpte en väska och plånbok... Och ett par jeans! Sen köpte jag även ett par shorts på InterSport! Just det, ett par sladdriga brallor blev det också på marknaden. 

På kvällen blev det bio efter ett besök på gyllene måsen! Killarna skulle se transformer och vi tjejer en tjejfilm med Cameron Diaz! Kvällen slutade i hysteriskt skratt! Killarnas film gick inte då 3D apparaten var trasig så de såg Herkules. Mer blodig, skrämmande film får du leta efter. Vi tjejer såg sex tape. Visst den heter sex tape, men jag tänkte att den var som ' den där Mary'... MEN det var den INTE! De visade sexscener, pratade porr och visade mer eller mindre olika ställningar..... På bion satt jag och Sissi med våra barn! 9 och 12 år... 

När filmens sista klipp var, fick vi värsta fnissattacken och kunde inte sluta! Vad hade vi tagit med våra små tjejer på? 

Min nioåring tappade intresset efter typ tio minuter så hon satt och spelade på min mobil istället. Utan ljud och minsta ljusstyrkan på förstås! Vi sa att nu får vi nog skicka tjejerna på terapi i flera år framöver... 😁


Idag har vi solat och badat, shoppat (3 par shorts till mig, ett par till dottern, badshorts till maken och skolväskor till bägge barnen) och ätit sen lunch på bästa pasta restaurangen i världen, mala stanica!


Pastan är hemmagjord och al dente! Vi vuxna åt siciliana. Den är med kyckling, soltorkade tomater, parmesan och underbar kletig sås. Barnen åt carbonara, och två andra kyckling rätter med pasta. Alla var överens, bättre pasta finns inte!!!

Eftersom lunchen blen kl 16.00, så blev det lätt middag... 


Såååå god chokladsufflé.... 💗

Dagen började med en joggingrunda (bra) men slutade alltså med kvällsmatsufflé (mindre bra)....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar