måndag 17 mars 2014

Hög!

Hög av endorfiner! Jag ska ta det från början.



Måndagar och torsdagar mellan kl 18.30-19.30 är det bootcamp i åtta veckor framöver. Idag var första gången vilket även inkluderade vägning och mätning runt midjan. Resultatet får vi se om åtta veckor... Det kommer även göras tester varannan vecka, men det vet jag inte vad det handlar om än. Idag var vi där 45 minuter tidigare för att alla skulle hinna mäta, väga och betala. Så under tiden börjar man ju småprata lite med några andra.. Kände igen två personer. En gammal elev, som gick det här för andra eller tredje gången, och en tjej som är kompis med mina kompisar. Och har en som på skolan..

När vi drog igång var det först uppvärmning och lite stretch. Sen avslutade vi uppvärmningen med knäböj och kasta 3 kg boll till varandra. Två och två. Knäböj, kasta, knäböj, kasta...100 st som avslut på uppvärmningen... 

Sen var det stationer! 5 min på varje station. 2 par per station. Så här såg det ut:

Station 1:
En springer spurter med rekylband tumult sig (som rekylen i gladiatorerna) och den andre hänger rakt upp och ner i stång och väntar.

Station 2:
Kettlebell från sida till sida, andra gör armhävningar.

Station 3:
Släde trycks fram och tillbaka över golvet.

Station 4:
Upphopp på 50 cm låda eller step up och den andra hör enbensutfall med foten på lådan. Där gav mina tre medarbetare upp. Eller gick in i väggen typ... Och gnällde på att det såg lätt ut för mig... ;-)

Station 5: 
Rep. 30 st andra hejar på!

Station 6:
Magställning. Andra hejar på. 

Sista hann vi inte: 

Station 7: 
Vräka boll ner i mattan med kraft. Den andre står bara med bollen över huvudet. 

30 st träningssugna killar och tjejer i alla former, längder, åldrar slet hårt. Öppningspasset var visst riktigt hårt jämfört med höstens omgång sa både ledare och gamla deltagare! Kul!

Träningsvärk i axlarna tror jag på. Men längtar till torsdag gör jag redan! 

Jihaaa! Det här ska bli kul!!!! 

Var så nöjd efteråt att det kändes bra. Min gamla elev satt innan och sa att man får blodsmak i munnen och vill kräkas titt som tätt, men så blev jag iallafall inte!!! 

Imorgon är det bodypump..... 👍


1 kommentar: