torsdag 24 april 2014

Utomhus!

Idag hölls bootcamppasset utomhus! Vi fick tam med oss bar sin Kettlebell ut. Jag tog två, då jag behöver lättare vid axelpress till skillnad mot tvåhandssvingar.

Vi värmde upp med två varv jogging innan vi började svinga.

20 svingar tvåhands
20 svingar enhands
20 svingar runt högervarv
20 svingar runt vänstervarv 

50 m utfallssteg med kettlebell x 2
50 m Sving, steg fram, sving, steg fram
50 m sving, steg bakåt, sving, steg bakåt
50 m sving, steg åt sidan, sving, steg åt sidan - och sedan tillbaka

20 svingar, springa 100 m, 20 airsquats 
Tre varv

20 svingar, steg fram, 10 armhävningar
20 svingar, steg fram, 10 axelpressar
Och samma tillbaka!

50 m gå med kettlebell rakt upp höger, vänster hand tillbaka

50 m gå ned kettlebell intill kroppen fram och tillbaka

Mage: 20 russian twist och 20 curl x 2

Kul pass! Skönt utomhus! 


Nöjd och glad efter dagens två pass! För jag hade ju faktiskt mitt cx-pass innan! Cx kommer jag även ha imorgon! Då ska jag även köra Zumba.... ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar