måndag 7 april 2014

7 stationer!

Idag körde vi stationer. 7 stationer. Vi arbetade i lag om fyra och 5 minuter på varje station. Fast vi turades om två och två. 1 minuts vila mellan varje station.

Station 1.
Fötterna i trx-band. Ligg på rygg, lyft höften och dra in fötterna mot rumpan samtidigt som höften är stilla. 10 st sen vila medans de andra 2 kör. Baksida lår skrek!!

Station 2
Springa med rekylband runt höften. 5 spurter framlänges, vila när andra kör, 5 min baklänges, vila och om igen. 

Station 3
Bulgarian bag! Ingen vila. 10 axelpress varvat med 10 raka press från lår till ovanför huvudet med raka armar. Kändes i mina redan trötta axlar (träningsvärk från igår)

Station 4
Repen. Repen from Hell! 20 svängningar, byte och sen om igen! Behöver jag säga mer? Helt slut! 

Station 5
Ryggresningar. Lär känna av den här övningen imorgon... 10 lyft, byt och om igen.

Station 6
Mountainclimber med fötterna i trx-band. 20 indrag snabbt och sen byte! 

Station 7
Rodd! Intervaller 30 - 20 - 10. 
30 sekunder i lagom tempo, 20 lite snabbare och sista 10 snabbt!!! 

Skönt trött känsla i kroppen nu framför Biggest Looser... :) Försöker få med mig mina nya träningskompisar på ett pass på lördag... Det är ett pass kl 9.00 jag är sugen på att testa. Det är ett spartan/mixpass. Jag tänker åka dit men det det är ju roligare med sällskap... 




Nöjd, trött och glad efter dagens pass!




1 kommentar:

  1. Vilken energi! Blir energipåfylld av att läsa om dig :)

    SvaraRadera