torsdag 10 april 2014

Torsdag = dubbelpass!

Ja, först hade jag mitt CXworxpass som vanligt på Actic. Bästa Christin var där och en kollega som testade cx för första gången. Hon gillade passet och skulle komma tillbaka sa hon 😊

Sen hämtade jag dottern hos kompisen och åkte hem. Maken hade inte hunnit med att laga mat, så det blev ägg mm som uppladdning inför nästa pass! 

Bootcampen var tuff och rolig idag! På torsdagar är det Magnus som är vår instruktör!



Vi värmde upp och körde sen intervaller på 40 sekunder med 20 sekunders vila. Vi roterade mellan fem stationer hela tiden i tre varv först. Sen tre minuters vila innan vi drog igång 60 sekunders intervaller med 20 sekunders vila. 2 varv den här gången. De olika stationerna var:

1. Gående plankan på tå (rak arm, armbåge, upp igen)

2. Raka marklyft med kettlebell. Jag körde med 32- kilos kulan och hoppas på träningsvärk imorgon! 

3. Hammer curl med Bulgarian bags. 12 kg körde jag med. 

4. Sit ups med boll som kastas i vägg och tas emot. 6-kilos boll här. 

5. 3 Airsquats med efterföljande hopp. 

Riktigt kul och trött i kroppen efteråt. Dessvärre var det inte slut där... :-)

Vi avlutade med snabba airsquats i tabatastil. 20 sekunders jobb, 10 sekunders vila i 4 varv. Sjukt jobbigt för flåset och benen. Sista övningen var mountainclimber (fast tårna i i främre läget) i 4 varv. Sen fick vi stretcha! 

Jag har lockat med mig några stycken ner till lördagens tidiga pass! Ska bli kul att testa något nytt och skönt att inte komma självutnämnd med några man 'känner'. Men nu, sova! God natt! 😘

2 kommentarer:

  1. Vilket "skafferi" av övningar du har sen när du vill köra hemma! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är därför jag skriver ner det varje gång! Och delar med mig :)

      Radera