fredag 26 augusti 2016

Jooråsåatt... ✌🏼️

Plötsligt händer det! I söndags spelade jag grymt bra golf på Hedbanan (som är lite lättare än parkbanan). Då fick jag 50 slag, 23 poäng och sänkte mig äntligen under den magiska gränsen 36! 

Idag spelade vi på parkbanan. Idag fick jag åter igen 50 slag, fast nu på en svårare bana. Jag fick idag 24 poäng! Och min allra första birdie! Birdien fick jag på hål 4, som är par 5. Jag fick alltså i bollen på 4 slag. Och banan är över 400 meter! Ni skulle sett min birdieputt! Den var flera meter lång! Och döm om min, och mina tre medspelares, förvåning när bollen går i hål. Sjukt roligt! :) 

Förutom min birdie fick jag fem boogie, men inget par. Strunt samma! I lördags hade jag 37 i hcp. I söndags sänkte jag mig till 35,5 i hcp. Idag sänkte jag mig ytterligare och har nu 32,5 i hcp! :)

Galet nöjd efter min första birdie på hålet bakom! 

Solnedgång och oxfilé! 

Bäst idag! Överst på dagens leaderboard!  


Min sänkning till officiellt hcp, samt grannens birdie (och sänkning) var det tänkt att vi skulle fira lite extra ikväll. Men vi fick fylla på med att fira även min birdie och min ytterligare sänkning! Det går bra nu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar