måndag 8 augusti 2016

ATC - Actic Training Circuit

Imorse testade jag ATC för första gången. Jag gick utbildningen för flera år sedan men inte med tanke på att instruera utan mer för egen träning. Vi hade nämligen någon som kom till oss och gick igenom upplägg och övningar och ju fler som var med desto bättre. 

Dagens pass: 

Stationsträning:
- Sit ups på boll med benlyft
- Benindrag på boll med benlyft
- Sneda dopp med boll mellan fötterna
- Draken
- Hantellyft knästående 
- Mountainclimber med knäindrag 
- Hantallyft stående 
- Repen
- Armhävning enbent med TRX-band 
- Bröstpress enbent med TRX-band

45 sekunders träning, 15 sekunders vila. Man kör så många varv man hinner! Vi hann tre varv! 

Kul och jobbigt. Vi var 9 st deltagare, alla tjejer! Instruktören Stefan visade snabbt övningarna sen satte vi igång! Ingen uppvärmning! Men jag misstänkte det så jag cyklade ner idag, fort, för att väcka kroppen till liv! 

Det enda att gnälla på var tidtagningen! De där 45 sekunderna blev ofta längre då han instruerade eller tipsade någon. Det skulle behöva vara ett ljud som lät, ex tre pip, som det var på andra gymmet som jag tränade på för några år sedan! Då visste man ju att tiden var slut även om instruktören var upptagen med annat! 

Tyvärr glömde jag sätta igång pulsbandet från start så en bit in på andra rundan av tre (nästan halva passet) kom jag på att jag glömt starta klockan... Jaja! Hem cyklade jag lika fort! Väl hemma åt jag frukost del 2 och gav mig sen ut för att klippa gräset innan jag hoppade in i duschen! 

De andra småpratar efteråt... 

Och vad heter det... Just det,  Stretchar! 


2 kommentarer:

  1. Kul att testa nya grejer, blir det fler gånger?

    SvaraRadera
  2. Ja, om passet kommer finnas på bra tider... Måndagar kl 7:00 passar inte...

    SvaraRadera