söndag 14 augusti 2016

Golf på ny bana!

Idag har vi testat en ny golfbana, Finspångs golfbana. Vi gav oss iväg kl 8:30 och gick ut kl 10:30. Innan det hann vi slå var sin hink med bollar och shoppa i butiken. Jag köpte en mörkblå puma running tischa i golfbutiken :)

De första nio hålen hade vi sällskap av grannarna, sen åkte de hemåt igen. Vi fortsatte dock nio hål till. De gick på 1,5 timme så det gick fort! Jag fick par på hål 16! 

Maken gillade golfbanan då det var flera hål runt 500 meter! Han fick 6 par och 38 poäng! Jag fick 33 poäng, vilket var bra för mig. Ett par fick jag iallafall! Jag tycker att Finspång är bättre än Mjölby men sämre än Motala och Vreta kloster. Vreta kloster toppar listan hittills! 

Min man och jag ❤️


Efter stannade vi förbi på Coop för att köpa torky och toapapper. Bara det! MEN, det blev även en ny cykel till dottern! Snacka om att hon är glad just nu! Det toapappret blev dyrt... ;)

Bruschetta ❤️

Igår hade vi italiensk afton här! Vi började med Aperol Spritz följt av bruschetta, cannelloni och till sist gelato! Och lite Masi till det. Alla rullade härifrån sen och vi rullade i säng! Gud så gott! Idag hade vi lyxen att äta resterna. Lika gott idag! 

---------

Nu är vi hemkomna från ett SPA-bad hos grannen. Lilla dottern, snart 6 år, höll låda hela tiden. Vi hann lära oss allt från ramsor till att sjunga med stängd mun! Nu blir det soffan resten av kvällen! Helt slut! Härligt slut. Bra söndag, helt klart! 

1 kommentar: