måndag 14 oktober 2013

Yogis?

Blir det en yogis av mig tror ni? Jag var iallafall på ett yogapass igår med bästa Carola. Carola och jag pluggade tillsammans i slutet av nittiotalet och nu har hon flyttat hem igen. Carola har nämligen varit yoga och dykinstruktör i Maldiverna några år... Men det är inte det jag ska skriva om utan yogan! 

Jag har svårt att hänga med på alla rörelser och samtidigt tänka på andningen, men jag tänker ge det ett par gånger innan jag bestämmer mig om jag är en yogis eller inte! En timme i veckan ned Carola och öva solhälsning hemma en gång i veckan är planen... Innan jul borde jag veta om jag är en yogis eller inte! Och på köpet kanske jag lär mig att kunna sätta i handflatorna med raka ben.... 

På passet var det fullt av folk! Viktoria, som läste med mig och Carola var också där! Vore kul med en återträff sedan 1999! 😃

När jag kom hem igår blev det 150 knäböj och efterlängtad dusch! Idag blev det två snabba varv i dungen (3,4 km), 160 knäböj efter det! 

Solhälsning A:

2 kommentarer: