söndag 6 oktober 2013

Broloppet 2013

Idag var det dags för broloppet i Motala! Distanserna som fanns var 21 km, 5 km och 2,5 km! Halvmaraton sprangs från Skänninge till Motala på nya motorvägen som invigs nästa vecka! Kändes inget lockande att springa 21 km på en spikrak asfaltsväg så det var inget alternativ! Dock var det nog lätt att springa snabbt då vägen är platt. (tror även att vinden låg rätt för dem) Hade 10 km funnits hade jag dock sprungit det! 

5 km loppet visade sig vara 4,4-4,5 km och 2,5 km loppet var 2,3 km.. Trist! Jag ville ju ha min 5 km tid eftersom det var mitt första korta lopp! Men tiden blev 22.38 på 4,4-4,5 km vilket ger medelhastigheten precis över 5 min/km.
Det är jag nöjd med! 😃

Dottern sprang 2,5 km loppet som var mer 2,3 km på 13.57! Hon tyckte det var toppenroligt och vill springa lopp igen! Sonen blev också sugen och vill nog hänga på nästa gång! Maken anmäler sig nog till att vara vår största supporter istället gör att springa... Utan boll tar han inte ett steg! 😉

Loppet var bra, vyn fantastisk men det var trångt över bron då det var både barnvagnar och rullatorer på den redan smala gång- och cykelbanan... Banan, dricka och T-shirt var också placerat för nära målgång så det tog stopp precis vid mål... Bättre att flytta fram allt 30-tal meter så att alla rör sig framåt... 

När jag kom hem var det dags för dagens squats, 95 st! Sen dusch, film, godis och soffan.... För det är jag värd! 

Nu är det dags att börja planera lopp under 2014... 😍👍🏃🏃😃😅



4 kommentarer:

  1. Inget mer lopp i år då eller?? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vad? Hässelby känns långt och långt borta... Vad finns det mer?

      Radera
    2. Kan ju alltid kolla runt lite :) ska höra med D på jobbet, han har rätt bra koll :)

      Radera