torsdag 17 oktober 2013

180!

Alltså, det börjar bli trögt nu! 180 squats idag, 4x45 med 30 SEK vila mellan passen. 250 är målet som nås den 30/10! Det är bara 2 265 squats kvar...... (190, 200, 205, 210, 215 osv) Och två bodypumppass på det med ca 140 st per pass.... Sen sitter nog rumpan där den ska! 😉 

Men sen kan jag ju inte bara sluta där... Då åker den ju ner igen... Eller? Tanken jag har idag är att sedan köra 100 squats i 100 dagar... Känns sååå mycket lättare än den här utmaningen. Då orkar jag vikter oxå! Men som nu, dubbelt så många, är tufft... 😁😊💦

Näst intill full sal på mitt CXworxpass  idag. Det blir så härligt tryck i salen då! Blev så glad med när en kollega gav mig 10/10 poäng på dagens klass! Kul!!! Jag är nämligen nere i en instruktörsdipp! Har aldrig hänt förut!!! Om du hade frågat mig för ett år sedan hur länge jag har tänkt att instruera, så hade jag svarat: minst fem år till! Om du frågar mig nu: i alla fall till jul! Och kanske i vår... Vet inte varför det känns så... 40-årskris ett år för tidigt? Vem vill träna för mig? En 40-årig halvmullig gammal lärare? Vad får jag ut av det här? Kanske skönare att snöra på sig skorna och ge sig ut och springa när andan faller på. Eller träna annat? Styrketräning, simning, crossfit eller yoga? Har trots allt instruerat sedan år 2000 på det här gymmet... Började instruera 1998 fast på ett annat gym. Det är 15 år... 

Konstigt att känslan kommer nu, när barnen är så stora att jag inte behöver tänka på att fixa barnvakt osv. Nu när det egentligen passar hur bra dom helst! Kanske just det, friheten,  som gör att det känns instängt, fyrkantigt och låst? 

Jaja... Vi känner på det några veckor till, så får vi se. Hoppas det vänder igen! 

Inspiration:






1 kommentar:

  1. Nä, du ska inte sluta! Nu när jag precis har kunnat börja köra för dig. Vill inte byta till nån 22-åring ;-)

    SvaraRadera