onsdag 16 oktober 2013

Just do it!


Kom hem vid fyratiden, kall och frusen efter att ha suttit länge vid skrivbordet och arbetat. Vi lärare är inte vana att sitta stilla... Satte mig i soffan och tog upp mobilen. Vem hinner kolla den under arbetsdagen? När jag väl satte mig ner kom tröttheten över mig... Jag hade en timme på mig innan det var dags för att äta. Sen var kvällen full av barnens aktiviteter! Så skulle jag, var jag tvungen att resa på mig direkt! Och jag gjorde det! 

Just do it!!! 

Två varv i min dunge räcker idag tänkte jag när jag gav mig iväg och kände de stumma pumpbenen... Dagen efter pump är benen alltid sååå tunga! Men en vit lögn för dig själv är bra! Stannade och fotade under andra varvet och sa då åt mig själv att ta ett extra varv! Stolt över mig själv landade jag sedan hemma och betade av dagens 170 squats! 




Här ser ni varför det inte går så fort... I dungen är det rötter och stenar/stockar överallt!! Bara det är jobbigt och energikrävande. Man måste kolla inför varje steg var man sätter ner fötterna! Inte nog med att det är rötter överallt, det är numera löv som döljer rötterna! Men skam den som ger sig! 

Älskar trots allt hösten och löpluften den bjuder på! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar