måndag 8 september 2014

Dubbelt upp

Idag testade jag tabata Cardio för Kersti. Vi körde uppvärmning först 5 minuter och sen var det 'steg åt sidan från brädan', skidhopp, knäböj med viktplatta, hopp upp och ner från brädan, burpees (ned på rygg på brädan - stå upp/hoppa upp), mountainclimber mot brädan och sidohopp (med händerna på brädan). Sju övningar som gjordes antingen 4 eller 6 intervaller med 20 sekunders arbete och 10 sekunders vila! Jag gillar bägge tabatapassen! Korta, enkla och jobbiga pass! 

Direkt efter vikarierade jag på bodypumpen! Därför tog jag det lite lugnt på tabatan idag. Känner även av mitt knä i vissa övningar (typ alla) vilket inte gillas... 

Jag hade bytt ut två låtar, låt 4 och 8. Låt fyra är rygglåten och låt åtta är axellåten. Två riktgt bra och tuffa låtar! Nu är det bara 8 låtar kvar att plugga in. Plus fem låtar till cx:en........ 

Denna vecka hoppas jag blir såhär: 




1 kommentar:

  1. Du var som vanligt jättebra idag, märktes inget av tabatan innan :)

    SvaraRadera