måndag 30 september 2013

Två små och en stor!

Idag fick jag med mig dottern på nio år och hennes kompis på min runda i dungen. De fick för sig igår att de skulle ut och springa, och det gjorde de. Och de skulle minsann ut idag med! De tog nästan ett helt varv och jag tog tre. Tre varv blir strax under 5 km. Skönt med det mjuka underlaget, men rötterna är luriga! Helst nu när det ligger löv överallt...


Eftersom tjejerna var med sprang jag utan lurar men drog på musik rätt ut i skogen istället på min iPhone. Och den fick fortsätta spela så under hela rundan! 
Det blev ingen rekordtid direkt då det blev stopp för både skosnörning och kissepaus... 😉

När jag kom hem smygstartade jag squat challengen. Vi beslöt oss för att börja den 1 okt för att hålla i ordning på dagarna. Så nu är day 1 = 1 okt osv. Jag gjorde 50 st idag med 15 kg på stången totalt. Planen är att börja med plankan som uppvärmning. Har läst att vissa kör 25 squat, 10 armhävningar, 25 squat, 10 armhävningar osv. Men det får bli nästa omgång! Squat blir oktobers utmaning och omgång två kan bli i december! I november kan det nog vara bra att låta ben/rumpa återhämta sig och rikta in sig på nåt annat... Kanske burpees... Jaja, jag vet att rumpa/lår jobbar även då, men då är det mer kondition... 

Vecka 40:
Mån löpning 
Tis    Bodypump
Ons. Löpning
Tors. Cx
Fre.   Löpning
Lör.   PW
Sön.  Löpning - broloppet 5km! 

Så lördag blir vilodag på utmaningen vilket känns toppen eftersom det är lopp på söndag! Squatsen på söndag görs efter loppet!!!


Kom på en sak till: 19 dagar kvar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar