söndag 13 november 2016

Spring i benen...

Igår var jag supersugen på att köra bodypump! Antar att jag längtar extra mycket då jag bara kör en gång i veckan numera... Förut körde jag alltid två gånger i veckan. Salen var proppfull och endorfinerna och energin sprutade! Så gött! Det känns i benen idag, vilket är skönt. 

Från igår, vätskepaus! 

När vi kom ut från gymmet igår så var det strålande sol. Så efter att jag fixat lunch till familjen och två kusiner till barnen som sovit över tog jag en kort kort promenad bara för att få lapa lite sol. 

Solens härliga strålar värmde skönt

Imorse när jag vaknade var det åter igen strålande sol. Det första jag tänkte var på med kläderna och ge dig ut och spring! Men så kände jag torrheten/kliandet i halsen. Har jag snarkat eller är det något elände på gång? Nä, jag ska inte springa. Gick upp satte på kaffe, stum i benen. Nä, jag ska inte springa. Jag instruerar ju CXworx ikväll och ska vara frisk och pigg i kroppen då. Jag behöver vila kroppen. Den här veckan har jag redan sprungit tre gånger. Jag ska inte springa idag...

Nu efter frukost ligger jag i soffan och försöker sudda bort springsuget. Jag ska ju springa imorgon. Varför måste det vara så tråkigt att vila? Tur vilan bara sträcker sig till kl 17:00 ikväll! Då kör vi! 




2 kommentarer:

  1. Det är så härligt att få längta ibland!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Det riktigt spritter i benen när man väl ger sig ut sen! 👍🏼

    SvaraRadera